[Commercial] Jumbo strikt BN'ers voor kerstlied

  • Bureaus
  • 8 dec 2014 @ 11:12
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCampagnesCommercialsMuziekWinkelen

Jumbo Supermarkten geeft vol gas richting kerst met een commercial én compleet lied, ingezongen door een bootlading BN'ers. In de videoclip van 'Kerstmis vier je samen' figureren onder meer René Froger, Do, Jan Smit, Henny Huisman en Lee Towers.

Speciaal voor de actie ‘Samen vieren we kerst’ van Jumbo is een kerstsingle verschenen (geschreven door onder andere René Froger), die is te downloaden via onder meer iTunes en Spotify. Sinds dit weekend is ook de clip te zien met onder meer Jan Smit, Do, Henny Huisman, Kees Tol, Lee Towers, Kim-Lian van der Meij, André Hazes Jr., Jochem van Gelder en Renate Verbaan.

'Als ambassadeur van Voedselbanken Nederland word ik geconfronteerd met nog steeds groeiende armoede in eigen land. Ook de eenzaamheid van veel ouderen is schrijnend. In mijn ogen kan het niet waar zijn dat we dit in eigen land laten gebeuren en maar snel de andere kant op kijken', aldus René Froger. 'Samen met collega’s was ik erg enthousiast over het idee. Met artiesten als Jan Smit, Lee Towers, Ruth Jacott, Do, André Hazes Jr., Willeke Alberti, Lange Frans, Thomas Berge, Kim-Lian van der Meij, Ernst Daniël Smid, Loïs Lane en Monique Smit zijn we de studio ingedoken. Ik ben enorm trots op het resultaat. Laten we er samen voor zorgen dat heel Nederland voor elkaar in beweging komt.'

De opbrengst van de single ‘Kerstmis vier je samen’ van het collectief EenMaal voor Allen komt ten goede aan de actie.

Tijdens ‘Samen vieren we kerst’-actie van Jumbo kunnen klanten gerechten doneren door speciale coupons ter waarde van € 1,50, € 2,50 of € 4,50 af te rekenen bij de kassa. Deze coupons zijn te vinden in alle Jumbo winkels en worden ook huis-aan-huis bezorgd. Familiebedrijf Jumbo vult elke twee gedoneerde gerechten aan met een derde gerecht. Samen met negen maatschappelijke organisaties zorgt Jumbo voor de organisatie van de kerstdiners voor bijvoorbeeld ouderen en de bezorging van de kerstpakketten voor minderbedeelde gezinnen door heel Nederland. Jumbo werkt in deze actie samen met Voedselbanken Nederland, Het Leger des Heils, Nationaal Ouderenfonds, Nationale Vereniging de Zonnebloem, Humanitas, Vluchtelingenwerk Nederland, Stichting Sensoor, Coalitie Erbij en de MOgroep. 

Intussen is er ook wat commotie over de spot ontstaan op social media: waarom het geld van de dure spot niet direct aan de Voedselbank gegeven?





Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken